Zahron, Aifa Naufal (2017) ANALISA PENGUJIAN SISTEM PENGEREMAN DAN PENGUJIAN PERFORMA PADA KENDARAAN BERMOTOR RODA TIGA SEBAGAI ALAT BANTU TRANSPORTASI BAGI PENYANDANG DISABILITAS. Diploma thesis, POLITEKNIK PERKAPALAN NEGERI SURABAYA.
Full text not available from this repository.Abstract
ABSTRAK Seiring bertambahnya kebutuhan manusia dalam bidang transportasi tidak menutup kemungkinan para penyandang disabilitas juga membutuhkan kendaraan pribadi. Sepeda motor roda tiga adalah solusi yang baik untuk para penyandang disabilitas ini. Sepeda motor roda tiga dengan produk hasil modifikasi adalah pilihan yang paling banyak diminati oleh mereka. Dari fakta tersebut perlu dikembangkan sebuah inovasi sepeda motor roda tiga yang mampu mengatasi permasalahan yang sering dijumpai. Dengan melakukan survey dan merancang kembali sepeda motor roda tiga ini, diharapkan mampu memenuhi kekurangan yang ada pada produk sebelumnya. Dengan berlandasan SNI4404-2008 dan SNI 09-1400-1995 sebagai acuan dalam prosedur pengujian diharapkan kendaraan roda tiga mampu memenuhi standar yang sudah ditetapkan. Hasil dari pengujian ini membuktikan kinerja sisa pengereman sepeda motor roda tiga sudah memenuhi standar dibuktikan dari nilai jarak berhenti saat pengujian pengereman. Namun, untuk kinerja alat pengereman masih belum memenuhi SNI. Hasil dari pengujian percepatan juga dapat dikembangkan menjadi nilai performa motor berupa kecepatan saat (t), daya motor dan percepatan saat melaju pada jarak 50m, 100m, dan 200m. Kata kunci: disabilitas, performa, sepeda motor, sistem pengereman ABSTRACT As human needs increase in the field of transportation does not rule out the possibility of persons with disabilities also require private vehicles. Motorcycles are a good solution for people with disabilities. Three-wheeled motorcycles with modified products are the ones most preferred by them. From these facts need to be developed an innovation of three-wheeled motorcycle that able to overcome the problems that often encountered. By conducting a survey and re-designing this three-wheeled motorcycle, it is expected to meet the existing shortcomings in the previous product. Based on SNI4404-2008 and SNI 09-1400-1995 as reference in testing procedure, it is expected that three-wheeled vehicles will be able to meet established standards. The results of this test prove the performance of the remaining three-wheeled motorcycle braking already meets the standard evidenced from the value of stopping distance during braking testing. However, for the performance of the braking tool still not meet the SNI. The results of the acceleration test can also be developed into motor performance values such as speed at (t), motor power and acceleration when driving at 50m, 100m, and 200m. Key words : breaking system, disability, motorcycle, performance
Item Type: | Thesis (Diploma) |
---|---|
Subjects: | T Technology > T Technology (General) |
Divisions: | ?? tddm ?? |
Depositing User: | Unnamed user with email repository@ppns.ac.id |
Date Deposited: | 03 Oct 2018 07:42 |
Last Modified: | 03 Oct 2018 07:42 |
URI: | http://repository.ppns.ac.id/id/eprint/1253 |
Actions (login required)
View Item |